Конспект уроку 3Практична робота 1. Складання алгоритмів для виконавців у словесній формі і у графічному вигляді. Виконання алгоритмів.

 

Цілі:

навчальна: ознайомити учнів з різними формами подання алгоритмів; сформувати практичні навички складання алгоритмів у різних формах;

розвивальна: розвивати алгоритмічне мислення, інтерес до предмета; формувати вміння діяти за алгоритмом, застосовувати алгоритми в повсякденному житті;

виховна: виховувати свідоме ставлення до вибору майбутньої професії.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: редактор презентацій PowerPoint.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Актуалізація опорних знань
Дати означення або пояснення понять, виділених нижче жирним, і порівняти їх з поданими.

Алгоритм — це запис скінченої послідовності вказівок, виконання яких призводить до розв'язання певної задачі.

Виконавець (алгоритму) — це жива істота (людина або тварина) або автоматичний пристрій (робот, електронна обчислювальна машина тощо), спроможна діяти відповідно з алгоритмом.

Система вказівок виконавця — це множина (сукупність) всіх вказівок, які може виконувати даний виконавець.

Середовище виконання алгоритму — об'єкти, з якими працює виконавець у процесі виконання алгоритму.

Властивості алгоритму: дискретність, визначеність, виконуваність, скінченність, результативність і масовість.

Словесна форма подання алгоритму — запис алгоритму у вигляді послідовності команд, кожна з яких має свій порядковий номер і записана мовою людською спілкування, наприклад, українською. Допустимі вставки — математичні формули.

Графічна форма подання алгоритму — подання алгоритму блок-схемою. У цьому випадку кожну вказівку записують у зображенні геометричної фігури (блоці) певного вигляду. Блоки з’єднують між собою стрілками, які вказують напрям переходу до виконання наступної вказівки.

IV. Мотивація навчальної діяльності

— Алгоритм розв’язання задачі може бути поданий по-різному. Якщо ви тренуєте собаку, команди подаєте усно. Якщо потрібно пояснити іншій людині, як проїхати до центру міста, можна описати маршрут словесно або намалювати схему на папері. Можна скористатися жестами. Алгоритм для комп’ютера складають спеціальною мовою програмування. На цьому уроці ми ознайомимося з формами подання алгоритмів.

V. Оголошення теми, мети, завдань уроку

VI. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Робота з підручником: § 3.

VII. Усвідомлення, узагальнення і систематизація набутих знань

Практична робота № 1 «складання алгоритмів для виконавців у словесній формі і в графічному вигляді. виконання алгоритмів». інструктаж з техніки безпеки

Робота за комп’ютером

1)    Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

2)    Інструктаж учителя.

Підручник ст. 22-24

3)    Практична робота за комп’ютерами.

4)    Вправи для очей.

VІІI. Домашнє завдання

Підручник ст. 22-24

VІIІ. Підсумки уроку

Варіант А

— Чи задоволені ви своєю роботою?

— З яким настроєм ви працювали на уроці?

— Що вам запам’яталось на уроці?

— Де вам стануть у пригоді набуті знання?

Варіант Б

Завдання за підручником

ІХ. Оцінювання роботи учнів

Завантажити конспект уроку №3